Publicat: 30 Martie, 2020 - 09:21
Share

Vinerea trecută, pe 20 martie, prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" din Iaşi, anunţa mutarea întregii activităţi didactice în online - o soluţie inedită, dar şi o provocare pentru întreaga comunitate academică a UMF Iaşi, într-o perioadă de incertitudini şi angoase: "Începând de luni, 23 martie, ne pregătim cu toţi, cadre didactice şi studenţi, să ne desfăşurăm activitatea în online, prin platforma educaţională interactivă Microsoft Teams, astfel încât studenţii să îşi poată desfăşura în continuare pregătirea, evitând perturbarea gravă a calendarului universitar. Nu va fi uşor, orice ieşire din zona noastră de confort este neplăcută, însă situaţia ne-o impune. În această perioadă, în online este mai sigur!".

A trecut o săptămână, timp în care apele s-au aşezat suficient în online, atât pentru studenţi, cât şi pentru cadrele didactice, astfel încât am putut lua câteva reacţii la cald, de la protagonişti. Concluziile? Trecând peste câteva sincope de comunicare, unele probleme tehnice şi mici farse studenţeşti, în online nu e chiar atât de rău. "De fapt, cel mai important test a fost cel al solidarităţii, al efortului colectiv de a trece graniţa într-un teritoriu necunoscut, un test pe care întreaga comunitate UMF-istă l-a trecut cu brio. Absolut toată lumea a înţeles că este momentul să ne reinventăm, să depăşim obstacolele cu mult curaj şi să nu ne lăsăm copleşiţi de gândurile negre. Le mulţumesc tuturor!", transmite prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" din Iaşi.

Vă invităm să citiţi, în rândurile de mai jos, impresiile unor cadre didactice şi studenţi despre prima săptămână pe care au petrecut-o la UMF Iaşi exclusiv online. Ca bonus, vă oferim şi un interviu cu ing. dr. Adrian Ciureanu, directorul Centrului de Comunicaţii din cadrul UMF Iaşi - departament care s-a ocupat de implementarea şi gestionarea platformei online Microsoft Teams în cadrul instituţiei.

Ce gândesc studenţii:

"Va depinde de fiecare în parte dacă va folosi această carantină pentru a se dezvolta sau a se plafona"

"Cu siguranţă că toată această situaţie ne-a luat prin surprindere, dar este absolut fascinant să vedem cum întreaga lume se mobilizează pentru a reuşi să facem faţă provocărilor. Am fost sceptică la început când mă gândeam cum vom reuşi să parcurgem cursurile, dar când am folosit prima dată platforma mi-am dat seama că este foarte serios şi că poate necesită chiar o seriozitate mai mare decât la facultate. Acum profesorii nu pot verifica dacă eşti sau nu atent, ceea ce te responsabilizează şi înţelegi că într-adevăr înveţi pentru tine. Cursurile sunt interactive, iar platforma este uşor de accesat şi foarte practică. Indiferent cât va mai dura această situaţie de criză, pot spune că nu-mi va întrerupe procesul de învăţare. Va depinde de fiecare în parte dacă va folosi această carantină pentru a se dezvolta sau a se plafona" - Marina Spulber, AMG, anul II

"Eu unul mă aşteptam ca tranziţia să dureze pentru că mulţi profesori nu sunt obişnuiţi cu tehnologia. În primele zile am avut erori, nu din cauza profesorilor, ci datorită platformei (avea un număr limitat de planificări pe Teams), însă s-a rezolvat între timp. La unele materii, se vede clar că este o îmbunătăţire, şi pe viitor, după ce se termină cu pandemia, mi-aş dori să rămână în online, pentru că prezenţa este mult mai mare şi se înţelege mult mai bine ca în sala de curs. Un alt avantaj este că poţi participa la laboratoarele altor grupe şi să repeţi dacă vrei laboratorul din săptămâna respectivă. Înţelegi mai bine materia. Cea mai mare dificultate este conexiunea la internet, nu a studenţilor, ci a profesorilor. Dacă ei au o conexiune mai slabă, nu se înţelege nimic din curs. Un alt dezavantaj ar fi că nu toţi colegii ştiu cum să oprească microfonul şi se aud fel şi fel de sunete ce deranjează cursul, dar acesta este doar un detaliu. Cu siguranţă sunt multe avantaje ale folosirii Microsoft Teams pe care nu le-am descoperit încă, însă este doar o problemă de timp până ce le vom găsi pe toate.", student în anul al II-lea, AMG

"A fost prima săptămână (din istoria Universităţii) în care întreaga activitate didactică s-a desfăşurat online; chiar dacă simţim lipsa contactului direct cu colegii şi profesorii noştri (interacţiunea umană neputând fi vreodată substituită), ne bucurăm că putem continua să învăţăm ţinând cont de contextul epidemiologic actual. Într-un timp relativ scurt, atât noi cât şi cadrele didactice ne-am adaptat la un program informatic nou, cu provocările specifice; cred că vorbesc şi în numele colegilor când afirm că noi apreciem enorm efortul tuturor de a se implica în formarea noastră, precum şi mobilizarea echipei de conducere a Universităţii privind gestionarea acestei situaţii fără precedent, mai ales în această perioadă când sistemul medical este solicitat la maximum (sistem care este format din oameni, printre care şi profesorii noştri, efortul lor fiind cu atât mai mare). Activitatea online ne permite să continuăm procesul didactic în ritmul stabilit la începutul semestrului, iar faptul că se desfăşoară cu succes arată unitatea dintre noi, mai ales în aceste momente, ca parte din aceeaşi Comunitate Academică." - Theodor Pantilimonescu, anul 5, Facultatea de Medicină

"Activitatea online în cadrul Universităţii noastre cred că a avut un efect benefic atât asupra cadrelor didactice cât şi asupra studenţilor, fapt care este dovedit prin prezenţa mare şi prin comunicarea activă dintre cadrul didactic şi studenţi. Personal, pe mine activitatea online m-a ajutat foarte mult să fiu la zi cu materia şi stagiile." - Alexandra Lazan, anul 3, Facultatea de Medicină.

"Decizia de a acţiona raţional pentru a ne continua activitatea didactică este o sarcină care ne revine fiecăruia dintre noi, fără excepţie. Suntem cu adevărat recunoscători tuturor membrilor comunităţii academice a UMF Iaşi pentru seriozitatea, devotamentul şi dedicaţia de care au dat dovadă pentru a forma în continuare noi generaţii de viitori medici la Iaşi. Dincolo de soluţia tehnică, o provocare pentru noi toţi de a ne adapta la învăţământul online, cadrele didactice cu care eu şi colegii mei am interacţionat în acest semestru s-au mobilizat exemplar, adaptându-se cerinţelor de interacţiune la distanţă, respectând integral orarul de desfăşurare a activităţii didactice şi asigurându-se că formarea noastră profesională are cât mai puţin de suferit din cauza crizei pe care o parcurgem. Azi, mai mult decât oricând, cred că învăţăm adevărata valoare a lucrurilor din viaţă. Le mulţumim pentru tot ceea ce fac pentru noi atât ca medici, cât şi în calitate de mentori. Munca şi eforturile tuturor sunt apreciate şi respectate. Suntem mândri să vă călcăm pe urme!" - Loredana Păun, anul 5, Facultatea de Medicină.

Prof. univ. dr. Radu Iliescu, prorector al UMF Iaşi, a mărturisit că este impresionat de colegii săi, care s-au mobilizat să înveţe, într-un timp atât de scurt, aplicaţia care le permite să continue activitatea didactică online în această perioadă, dar şi de atitudinea extraordinară a studenţilor. Folosindu-se de aplicaţia Microsoft Teams, prorectorul UMF Iaşi a realizat un sondaj cu o parte dintre studenţii săi de la seria de limbă franceză. Iată câteva reacţii ale acestora, preluate din chestionarul online:
Qu'est qui vous fait plaisir pour l'activite en ligne?
1. L'avantage est de pouvoir etudier, mĂŞme Ă  distance, malgre les conditions liees Ă  l'epidemie Ă  laquelle nous faisons face.
2. Les interactions entre le professeur et les eleves.
3. Nous recevons les cours en plus des explications des prof comme si nous etions en amphitheâtre tout en restant a la maison pendant ce temps de confinement.
4. C'est assez original d'avoir des cours en ligne, et ce qui est bien c'est qu'on puisse voir les diapos en mĂŞme temps que le professeur.
Que'est-ce qui vous ennuie en ligne?
1. Les problemes de connections et les fermetures soudaines de l'application.
2. Les interactions avec les profs sont limitees. En petit groupe c'est excellent, par contre j'ai peur qu'en grand nombre cela puisse nous deranger car en pharmacologie la matiere est compliquee et consequente.
3. Ne pas voir le professeur et ne pas ĂŞtre dans une vraie salle de cours.
4. Pour les stages, c'est dommage qu'on ne puisse pas pratiquer avec des patients.... mais on connaît les raisons.
Şi Amata Gautam, student în anul VI la Facultatea de Medicină Generală - linia de predare în limba engleză şi preşedinte EMSA Iaşi (European Medical Students' Association Iasi), a strâns reacţii la cald de la colegii săi despre activitatea didactică online încă din prima zi:
1. Good for us, until now! They respected the schedule with 1 exc-the surgical unit / No surgery for today
2. It was a very good experience, it's the first day so we're still learning how to use the software, the online activity was effective, we could address also questions when we wanted to clarify some details.
3. It was super nice. We had ppts and a lot of fun, at least until now. Frankly speaking, I find this way more cosy and comfy for everyone. Overall, I enjoyed it.
4. Unfortunately, from 7h30 to 13h30 we didn't have curs... we were standing for, but no prof came to make us our curs... finally the teacher texted us and told us that he didn't find the links.... But it's ok, we made a group of work with our promotion and we worked together, that was super nice! Tomorrow I'll start at 7h30 with physiopathology, I hope she 'll come!
5. We had problems today inviting people to chats, some classes were not scheduled in the calendar and then some people were not able to join the class as the didn't get an invitation to join. And also the professors are having trouble sharing the PowerPoint presentations. It's more technical errors that are the problem though. But for the hospital classes we haven't had any, they were asking their colleagues at the hospital as they don't know exactly how the classes work.
6. So far so good for me and my colleagues.
- We had a class with 103 people and it went well.
- Our surgery professor (for the practical class) is very busy and she has no time to attend our classes. But this happened before online activity, because sometime she is in the OR.
7. (My personal feedback - Amata Gautam) I couldn't attend my gynecology lecture and lab yesterday as the whole system got kind of frozen, I believe, and no one was able at a point of time to add whosoever, so I was locked out of the lecture... and no answers from the hotline... And another major issues, as you may know not all students are acting very maturely, hence some students are deleting some other students constantly during the online meetings.

Ce gândesc profesorii:
"La început a fost negarea. Aşa cum este atât de simplu şi confortabil, toată lumea a spus în cor: Ťnoi să venim la facultate, nu se pune problema să stăm acasăť"
"Starea de aproape-război în care ne aflăm de câƒteva săptămâƒni, modificările majore care s-au derulat cu o viteză ameţitoare de la o zi la alta, sau chiar de la oră la oră, au condus la transformări esenţiale în viaţa noastră profesională. Puşi în faţa unei situaţii cu totul inedite, am încercat să punem umărul, printr-un efort colectiv, la bunul mers al activităţilor didactice. Sincer, am experimentat toate stările posibile, toate scenariile unui moment atâƒt de dificil.

Ce a însemnat asta?

La început a fost negarea. Aşa cum este atâƒt de simplu şi confortabil, toată lumea a spus în cor: "noi continuăm să venim la facultate, nu se pune problema să stăm acasă". Pasul următor a fost consternarea, frustrarea: "cum să fac, cîƒnd am atâƒtea lucruri de arătat, experimente de realizat, aplicaţii practice concepute". Au urmat discuţiile dintre cadrele didactice, ȋncurajările şi sprijinul conducerii facultăţii şi universităţii, aportul adus de către Centrul de comunicaţii. Explicaţii, discuţii, asistenţă, susţinere şi multe idei care au circulat ȋntre grupurile de cadre didactice sau ȋntre cadrele didactice şi studenţi ne-au condus la pasul următor: "se poate".

Unde suntem acum?

După doar 3 zile în care am acţionat efectiv ca o armată, disciplinat, inteligent şi conform orarului stabilit, putem să constatăm că imaginaţia, patriotismul, puterea de concentrare s-au unit într-un mănunchi numit Vocaţie şi am reuşit să derulăm on-line majoritatea activităţilor cu studenţii. Continuăm să-i ţinem aproape pe studenţi, oriunde ar fi, să ne ajutăm unii pe alţii şi să nu ne mai salutăm cu "la revedere" ci cu "multă sănătate." - prof. univ. dr. Anca Galaction, decanul Facultăţii de Bioinginerie Medicală

"Ne adaptăm din mers rapid"

"Eu vă scriu din cortul de triaj al pacienţilor, în pauza de lampa UV. Activitatea didactică s-a desfăşurat conform programului şi am interacţionat cu studenţii prin imagini scheme atât trimise, cât şi share desktop - desenate de mine ori luate din material. Reţetele le-am trimis prin imagini şi ei au trimis tot imagini; apoi leă discutăm toţi. Îi nominalizez aproape pe toţi într-un lp să participle la discuţie şi mi s-a întîmplat să constat de două ori că, deşi când făceam prezenţa, erau toţi, pe parcurs nu mai erau în faţa laptopului. Whiteboard-ul funcţionează foarte greu, la unele întâlniri ne-am mai auzit mai greu, a fost încetinită activitatea de conexiunea fiecăruia. Nu am lucrat încă cu Microsoft Forms. Ne adaptăm din mers rapid. Putere tuturor, sănătate şi să trecem peste toate" - Aurelia Creţu, asist. dr. Departamentul de Farmacologie, rezident Pneumologie.

"Nu ai cum să nu recunoşti strădania unui cadru medical care asistă (online) la lucrarea practică în timp ce conduce ca să ajungă la spital!" Luni - curs de la 11.30. Anticipând că poate nu vom putea utiliza Microsoft Teams, am creat de dimineaţă grupuri pe WhatsApp cu toţi studenţii din serie. Ghidată fiind de ei am reuşit să comunicăm pe Zoom, orele desfăşurându-se normal în restul zilei.

Am fost impresionată de cât de repede s-au mobilizat studenţii şi cât de dornici au fost să facă ore. Inedită situaţie (!).În momentul acela am fost mândră de ei şi m-am gândit că vor fi oameni de ispravă oriunde îi va purta viaţa. Şi mi-am înţeles (încă o dată) propria misiune şi responsabilitatea pe care o implică. Când s-a anunţat programul de voluntariat pentru studenţi m-am bucurat pentru seriozitatea cu care ne-am ţinut "de şcoală", cu toată ariditatea farmacologiei, pentru că ştiam că vor fi (cât de cât) pregătiţi pentru realitatea dură din spitale şi din corturile de primire a pacienţilor.

Prima dată a fost puţin ciudat să vorbeşti (de unul singur) în faţa unui ecran dar feed-back-ul verbal al studenţilor m-a ajutat să ştiu cum să modulez procesul de predare astfel încât să mă fac înţeleasă.

Mi-a plăcut mult creativitatea şi spiritul de echipă al colegilor cu care am comunicat în permanenţă acestă perioadă (tot pe un grup de WhatsApp).

Au fost si câteva situaţii "particulare" - studenţi care şi-au cerut scuze în ultimile minute că nu mai pot participa la lucrarea practică pentru că sunt pe aeroport. Ştiindu-i şugubeţi am crezut că sunt puşi pe glume dar mi-au arătat (video) interiorul aeroportului Otopeni (vreo 3-4 studenţi după cât am putut să-mi dau seama)...Zâmbesc când imi imaginez scena...

Uneori am văzut în background şi încăperi de spital de unde asistentele medicale (aflate în prima linie) participau la ore. Recunosc că mi s-a părut normal să înţeleg că doamnele asistente de la Spitalul de Infecţioase (studente la AMG) au absentat vreo 10 minute pentru că urmau să preia tura. Nu ai cum să nu recunoşti strădania unui cadru medical care asistă (online) la lucrarea practică în timp ce conduce ca să ajungă la spital. Oamenii aceştia sunt în "fight-flight reaction" pe viu - noi îi facem să asocieze nişte structuri chimice, cu nişte receptori, cu nişte efecte farmacodinamice şi cu nişte indicaţii... Am simţit că fiecare facem cât şi cum putem mai bine ca să străbatem împreună acestă criză.

Am speranţa că acest timp petrecut în noi înşine (sună mai frumos decât termenul de izolare...) îl vom putea folosi ca o oportunitate să ne reaşezăm valorile şi că ne va face să ne bucurăm şi să apreciem mai mult ceea ce avem. Să dăm valoarea adevărată acestui dar minunat numit VIAŢĂ." - şef. lucr. Magda Cuciureanu, Disciplina de Farmacologie

Un sondaj desfăşurat pe Facebook, realizat cu ajutorul aplicaţiei Microsoft Teams, la care au participat 359 de studenţi, a avut următoarele rezultate:
- 39,8% (143) dintre ei au răspuns că profesorul le-a stimulat curiozitatea pentru subiectul cursului
- 66,3% (238) au răspuns că profesorul a încurajat discuţiile şi a fost gata să răspundă tuturor întrebărilor
- 42,6% au fost de acord că profesorul părea a fi entuziasmat şi interesat pe tot parcursul cursului
- 53% au fost mulţumiţi de calitatea imaginii şi 46% de calitatea sunetului
_____________________________________________________________________________________
Trecerea la învăţământul online a fost receptată infinit mai bine decât s-a estimat

Interviu cu dr. ing. Adrian Ciureanu, directorul Centrului de Comunicaţii din cadrul UMF Iaşi

News UMF Iaşi: De ce aţi ales Microsoft Teams pentru activitatea didactică online?
Dr. ing. Adrian Ciureanu: Pentru o tranziţie cât mai facilă şi mai rapidă către predarea online. Microsoft Teams este "nepotul" lui Microsoft Lync, un software folosit în universitatea noastră din 2010, când a fost instalată Platforma de e-learning şi care a fost utilizată în toţi aceşti ani mai ales în timpul videoconferinţelor specifice comisiilor de promovare a cadrelor didactice. Practic, cu Microsoft Lync, universitatea a recuperat din plin cei 30.000 de euro pe care i-a cheltuit pentru o Platformă de e-learning de aproape 1.5 milioane de euro numai din economia făcută cu transportul şi cazarea membrilor comisiilor care au "ajuns" la Iaşi doar virtual. Aşadar, a fost o alegere naturală, atât din punct de vedere tehnologic, cât şi financiar, fiindcă, tot din 2010 şi tot în virtutea parteneriatului făcut cu Microsoft pentru Platforma de e-learning, studenţii şi profesorii au acces gratuit la Office 365, inclusiv la Microsoft Teams.

Ştiu că întreaga echipă a Centrului de Comunicaţii a tras din greu pentru implementarea, într-un termen scurt, a desfăşurării online a cursurilor şi laboratoarelor. Puteţi descrie etapa de început?
Am să pornesc de la rezultate fiindcă astea justifică efortul. Aşadar, din graficele făcute de server-ele Microsoft, acolo unde rulează Microsoft Teams, rezultă că, pe 17 martie 2020, erau 0 utilizatori, iar în 23 martie 2020, în prima zi de exploatare "în producţie", erau peste 9.377 de utilizatori, în condiţiile în care Universitatea noastră are aproximativ 8500 de studenţi "la zi" şi aproximativ 800 de cadre didactice.

Efortul echipei a avut ca obiectiv un lucru esenţial: ca profesorii şi studenţii să nu facă nici cel mai mic efort "tehnologic", ci doar să execute un banal "click" pe un simplu buton "Join" din Microsoft Calendar sau dintr-un email primit, astfel încît să se "conecteze" instantaneu unii cu alţii şi să înceapă lecţia. Este fix ceea ce s-a întâmplat din prima zi şi a produs multă satisfacţie printre utilizatori.

Pentru a ne atinge acest obiectiv, am hotărât împreună cu colegii mei din Centrul de Comunicaţii al Universităţii să împărţim echipa astfel: o primă echipă, condusă de Constantin Motriuc, împreună cu Claudiu Olteanu şi Alexandru Bîrsan, a învăţat Microsft Teams şi a scris cod în PowerShell, iar a doua echipă, condusă de Magda Răileanu, împreună cu Gabi Podea, Andrei Sofronie şi Mihaela Albert, a prelucrat atât fişierele primite de la cadrele didactice cu asignările pe grupe şi serii, cât şi fişierele specifice orarului formalizat, primite de la colegii mei de la Disciplina de Informatică, Cristina Dascălu, Mihaela Moscalu, Lucian Boiculese, Gabriel Dimitriu şi Adrian Doloca. Am enunţat numele lor fiindcă este natural să ştim cui trebuie să mulţumim pentru întregul succes şi pentru că, şi pe această cale, vreau să le mulţumesc din tot sufletul pentru tot efortul lor.

Totodată, vreau să muţumesc specialiştilor de la Maguay Bucureşti, care ne-au scos absolut colegial din două impasuri tehnologice majore, care ne-ar fi impiedicat să terminăm la timp.

În fapt, toată săptămâna 13-23 martie, cînd studenţii erau în vacanţă, am lucrat de la 8 dimineaţă până la 6 seara, cu un "top" în weekend care ne-a dus până la 11 noaptea.

Însă succesul se datorează şi receptivităţii cadrelor didactice din universitate, care au răspuns pozitiv "in corpore" la invitaţia conducerii şcolii de a participa la cel puţin una din cele 7 sesiuni de instruire prin Microsoft Teams, sesiuni care au avut loc în zilele de joi şi vineri şi la care au participat între 90 şi 155 de profesori/şedinţă. Astfel, în prima zi de utilizare, toţi erau în cunoştinţă de cauză, inclusiv studenţii care au fost anunţaţi de Ligile Studenţeşti cu privire la soluţia tehnologică care urma să fie folosită.

Cred că succesul cursurilor online în universitatea noastră se datorează şi experienţei acumulate în cei 9 ani de utilizare a Platformei de elearning. Faptul că în toţi aceşti ani s-au pus absenţe, note şi conţinut didactic pe platforma Microsoft a amplificat mult capacitatea de înţelegere şi rezolvare a problemelor ITC a întregii comunităţi academice, de la studenţi la staff-ul şcolii.

În esenţă, a fost un efort semnificativ al tututor UMF-iştilor, care au răspuns impecabil dorinţei fireşti a conducerii universităţii de a continua procesul didactic în condiţii cât mai apropiate de normalitate, studenţii şi cadrele didactice care au înţeles perfect că trebuie să facem eforturi semnificative pentru a evita să pierdem un an de şcoală şi, implicit, un an din viaţa fiecăruia.

Cum a fost receptată această trecere bruscă la învăţământ online de către studenţi şi cadre didactice? Bănuiesc că pentru cadrele didactice a fost mai dificil, decât pentru cei tineri.
Răspunsul la această întrebare este simplu: infinit mai bine decât s-a estimat. Asta fiindcă, pe de o parte, Microsoft Teams este suficient de "user friendly" şi nu necesită cunoştinţe aprofundate de tehnologie IT, iar, pe de altă parte, fiindcă a mers foarte bine din prima secundă, ceea ce a generat multă satisfacţie şi încredere. Am doi amici cam de aceeaşi vârstă cu mine care sunt profesori în şcoala noastră şi care mi-au dovedit că sunt aproape "anti-tehnologie" cu virulenţa specifică "anti-vacciniştilor", dar care au înţeles două lucruri: în primul rând că nu este altă soluţie pentru a face şcoală cu studenţii, ceea ce i-a mobilizat să înveţe fix atâta tehnologie cât erau ei capabili, iar în al doilea rând că Microsoft Teams este uşor de gestionat astfel încât să nu descurajeze utilizatorul.

După prima săptămână, care au fost problemele principale?
Până astăzi nu au fost probleme ce n-au putut fi rezolvate, iar ele au gravitat în jurul neatenţiei şi a inconsistenţei fişierelor trimise. Nimic special şi complex.

Avem nişte cifre, un procent - câţi au participat?
Aşa cum am amintit anterior, până la sfârşitul primei zile (23 martie 2020), Microsoft Teams a fost utilizată de peste 9300 de studenţi şi profesori, a cuprins 2400 de canale şi 72.000 de mesaje text şi peste 2900 de transmisii live timp de 12 ore. Cantitativ, aşa arată. Calitativ, ceea ce-i cu adevărat remarcabil, este că au fost peste 9000 de oameni care, în perfectă cunoştinţă de cauză, au făcut cvasi-perfect un lucru pentru care nu erau antrenaţi şi la care nu se aşteptau cu câteva săptămâni mai înainte. Da, abia asta este cu adevărat remarcabil. Şi a fost posibil fiindcă absolut toţi au înţeles care este menirea şcolii şi ce aşteaptă de la ei conducerea Universităţii. Suplimentar, a fost probat că viziunea şi Platforma de e-learning instalată în 2010 au dat roade şi după 10 ani de perfectă funcţionare.

Cum fac faţă angajaţii Centrului de Comunicaţii? (trebuie să răspundă şi la telefoane, să-şi facă şi treaba etc.)
Într-adevăr, singura mare complicaţie în viaţa Centrului de Comunicaţii a venit odată cu înfiinţarea "Call Center"-ului cerut de conducerea şcolii. Am înţeles, astfel, "pe propia piele", de ce au fost desfiinţate "call center" - ele prin răspuns la telefon şi de ce ele au fost înlocuite de "message center"-uri apelabile prin chat. Într-adevăr, call center-ul a fost foarte util în prima zi, dar el va fi înlocuit prin "chat center" prin Microsoft Teams. Asta fiindcă, săptămâna aceasta a fost "horror", cu mii de studenţi care voiau să afle parole prin telefon în loc trimită e-mail pe [email protected] aşa cum făcuseră atâţia ani de zile. În rest, a fost o stare de lucru intens, aşa cum este ea definită în "Moments of Greatness" de Robert E. Quinn ca fiind "the fundamental state of leadership" în care aşteptările şi dorinţele staff-ului te ţin într-o stare de alertă maximă în timpul căreia trebuie să livrezi rezultatele cerute în cel mai scurt timp. Toată activitatea din săptămâna aceasta a dovedit că ştim cum să ne îndeplinim misiunea. În plus, ce-i cel mai important, am dovedit că avem minte, voinţă şi caracter. Iar pentru toate astea, colegii mei din Centrul de Comunicaţii şi din toată Universitatea merită tot respectul, iar eu le sunt profund recunoscător.

Despre UMF Iaşi: Universitatea de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" din Iaşi a fost fondată în 1879, fiind una dintre cele mai vechi instituţii de învăţământ superior din România. UMF Iaşi face parte din Grupul celor 12 Universităţi de Educaţie şi Cercetare Avansată. Cele patru facultăţi - Facultatea de Medicină, Facultatea de Medicină Dentară, Facultatea de Farmacie şi Facultatea de Bioinginerie Medicală - sunt acreditate de Asociaţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) iar managementul educaţional instituţional este certificat de forul european de evaluare European University Association (EUA) - Institutional Evaluation Programme (IEP), de Consiliul Internaţional al Decanilor Facultăţilor de Medicină de Expresie Franceză (CIDMEF) şi de Confederaţiei Decanilor Facultăţilor de Medicină Dentară de Expresie Total sau Parţial Franceză (CIDCDF). Dintre cei 11.455 de studenţi, masteranzi, doctoranzi şi rezidenţi ai săi (8.821 studenţi, 332 masteranzi, 368 doctoranzi şi 2.321 rezidenţi), 2.573 provin din 50 de ţări altele decât România.

Universitatea de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" Iaşi este cotată în topurile Times Higher Education World University Rankings, Times Higher Education New Europe, U Multirank, URAP (University Ranking by Academic Performance), Shanghai ARWU (Academic Ranking of World Universities).