Publicat: 9 Decembrie, 2014 - 13:45
Share

Conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță în luna noiembrie 2014 pe un eșantion de 1039 de respondenți, 64% dintre români dețin în prezent o poliță de asigurare. Dintre aceștia, cei mai mulți (58%) dețin o poliță RCA, 42% o asigurare de locuință, iar 28% o asigurare de pensie privată. Este important de subliniat faptul că polița Casco nu se regăsește printre prioritățile șoferilor, doar 14% dintre români apelând la astfel de polițe de asigurare. 
Chestionați în legătură cu companiile de asigurări pe care le cunosc, românii au menționat în procent de 92% Allianz Țiriac. Aceasta este urmată de Astra Asigurări și ING Asigurări, cu 89% și, respectiv, 88%. 
Privind spre categoria polițelor de tip casco, 34% dintre proprietarii acestora au luat personal decizia de cumpărare, în timp ce 33% au luat această decizie împreună cu cineva. 
În momentul de față, 22% dintre respondenții ce dețin polițe casco au apelat la Allianz Țiriac, iar 14% la Groupama și, respectiv, Omniasig. Verificând însă intențiile viitoare de achiziție a polițelor casco, se constată o modificare a topului preferințelor. Astfel, dacă prima și a doua poziție sunt în continuare ocupate de Allianz Țiriac (21%) și Groupama (12%), pe poziția a treia se situează în acest caz Asirom (11%), Omniasig coborând de pe poziția a treia pe cea de-a șasea, cu 8%, după Astra Asigurări și Generali. 
Dacă în cazul polițelor casco, circa o treime dintre proprietarii de autoturisme (34%) au luat singuri decizia de a încheia astfel de polițe, pentru cele RCA, procentul acestora este aproape dublu: 66%. La rândul lor, cei care au luat decizia de cumpărare a unei asigurări de tip RCA împreună cu o altă persoană, se regăsesc în procent de 30%. 
“Analizând întreaga piață a asigurărilor, se constată că, atunci când caută informații despre asigurări, principala sursă la care românii apelează este reprezentată de site-ul companiilor de asigurări (51%)”, declară Ștefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare și Consultanță. “Discuțiile cu agentul de asigurări se situează la o distanță de 10 procente (41%), aceasta fiind urmată la mică distanță de sfaturile primite de la cei apropiați (39%). Trebuie subliniat că articolele apărute în presă (atât scrisă, cât și online) sunt mediile de informare care prezintă cel mai puțin interes în rândul celor care intenționează să încheie o poliță de asigurare (14%)”, mai afirmă Ștefan Andrei. 

Studiul vizează valul de noiembrie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecvență lunară de Exact Cercetare și Consultanță. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, rezidente în mediul urban. Volumul eșantionului a fost de 1039 respondenți, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare și Consultanță, administrat via internet. Respondenții au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți.