Publicat: 4 Februarie, 2014 - 08:30
Share

 Cum preia 112 localizarea făcută de firma de telefonie? Potrivit conducerii STS, dispeceratul primeşte doar o localizare primară, pe care o face operatorul de telefonie, folosind infrastructura şi softurile proprii.

 Ca în toate statele Uniunii Europene, 112 e un filtru: operatoarele preiau apelurile, le triază pe cele false, iar pe celelalte le trimit spre poliţie, ambulanţă sau pompieri.

Anul trecut, serviciul 112 a preluat aproape 17, 5 milioane de apeluri, dintre care 70 la sută au fost false. Potrivit legii, operatoarele de la dispecerat nu pot face localizarea telefoanelor celulare.
Un ordin al Autorităţii Naţionale pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii din 2008 arată clar că localizarea o face operatorul de telefonie celulară cu aparatură proprie, folosidu-se de celulele GSM, antenele pe care le are în zonă.

„Nu este o localizare foarte precisă pentru că depinde şi de cât de dese sunt celulele în zona respectivă. Informaţiile pe care sistemele de telefonie mobilă le oferă sunt celula şi sectorul”, a explicat prof. univ. Silviu Ciochină, şeful Departamentului de Telecomunicaţii, de la Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, scrie TVR 1.

În momentul în care primesc un apel de pe telefonul celular, operatoarelor de la 112 le apar pe monitoare următoarele date trimise de firma de telefonie: numele celui care deţine abonamentul, în cazul în care nu e folosită o cartelă, şi localizarea primară făcută cu ajutorul celulelor GSM.

În baza unor protocoale foarte stricte, operatoarele identifică tipul de urgenţă, fac o fişă şi o trimit autorităţii competente: poliţie, salvare sau pompieri.