Publicat: 27 Octombrie, 2020 - 14:11
Share
Cass Sunstein,

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a lansat o campanie împotriva ereziilor de sănătate pentru a pregăti vaccinări în masă împotriva coronavirusului. Este vorba despre consolidarea încrederii în vaccinurile pe care le produc companiile farmaceutice .

Pentru a face acest lucru, are o echipă specializată în influențarea opiniei publice în campaniile politice și în același timp subminează credibilitatea antivaccinurilor. Acesta este Grupul consultativ tehnic (TAG) pentru cunoaștere și științe comportamentale pentru sănătate, care face parte din OMS însuși, la care se va alătura Cass Sunstein, director al cursului de economie comportamentală și politici publice de la Facultatea de Drept a Harvard (2).

Acest lucru a fost recunoscut săptămâna trecută de către directorul general al OMS, Tedros Ghebreyesus, în două mesaje postate pe Twitter (3).

Sunstein, prezentat în imaginea de copertă, este un specialist în vânătoarea de vrăjitoare. El a fost director al Oficiului pentru informații și reglementări al lui Obama, unde a supravegheat politicile legate de „calitatea informațiilor”.

În 2008, el a scris un articol pseud științific în care propunea ca guvernele să angajeze echipe de agenți sub acoperire pentru a „infiltra cognitiv” grupuri web disidente și site-uri web care promovează „teorii false ale conspirației” împotriva guvernului de la Washington. În articol, Sunstein a evidențiat potențialul de infiltrare cognitivă a „grupurilor extremiste” de a introduce diversitatea informațională în ele și de a expune teorii conspirative nesustenabile.

Guvernul de la Washington a trebuit să efectueze operațiuni de infiltrație psihologică pentru a spori încrederea în politica sa și pe cei responsabili de aceasta, subminând credibilitatea ereticilor care o pun la îndoială.

De asemenea, ei au trebuit să mențină un „corp de dezinformare” puternic pentru a contracara grupurile de conspirație care se opun politicilor guvernului SUA. Pentru a face acest lucru, au trebuit să introducă agenți sub acoperire, terți plătiți de guvern sau chiar grupuri reale de oameni în social media.

Sunstein a susținut, de asemenea, plata unor „experți independenți” pentru a apăra public guvernul, fie la televizor, fie pe rețelele de socializare. Este eficient deoarece populația nu mai are încredere în guvern la fel de mult ca și comentatorii care apar cu marca „independenților”.

După cum am anunțat în august , OMS a semnat deja un contract cu firma de relații publice Hill & Knowlton, cunoscută pentru rolul său în fabricarea falsurilor pentru a sprijini războiul din Golf. Contractul dorește „să asigure credibilitatea științifică și de sănătate publică a OMS pentru a se asigura că sfaturile și îndrumările OMS sunt respectate”.

OMS a plătit 135.000 de dolari către Hill & Knowlton pentru a mitui influențatorii de pe rețelele sociale care își promovează recomandările pe rețelele de socializare și își creează propria imagine ca „autoritate” asupra coronavirusului. (Oscar Miguelez)

(1) https://www.youtube.com/watch?v=9jYSb7BgkgM
(2) https://hls.harvard.edu/faculty/directory/10871/Sunstein
(3) https://twitter.com/DrTedros / status / 1317032112701267971? s = 20
(4) https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1084585

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: