Publicat: 31 Ianuarie, 2018 - 14:15
Share

Membrii Asociației Berarii României l-au ales în funcția de Președinte pe Lucian Ghinea, Director General Bergenbier SA, companie parte a grupului Molson Coors. Astfel, începând cu 1 ianuarie 2018, Lucian Ghinea a preluat noile atribuții din cadrul Asociației de la Shachar Shaine, președintele companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care a asigurat președinția organizației pe parcursul anului 2017. 
”Sunt onorat să preiau funcția de Președinte al Asociației Berarii României care îmi revine pentru a doua oară, într-un interval de trei ani.”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Berarii României. “Încep acest nou mandat cu determinarea de a continua proiectele derulate de Asociație, în totalitate orientate spre dezvoltarea durabilă a sectorului și culturii berii în România. În ceea ce privește așteptările legate de anul în curs, sper într-o evoluție pozitivă a pieței berii. Experiența anilor anteriori ne-a demonstrat însă că un trend ascendent pe piața berii este posibil doar dacă eforturile producătorilor de bere locali sunt completate de stabilitate și predictibilitate la nivel economic și fiscal.”, a adăugat Lucian Ghinea.  
Cu un nivel zero al evaziunii fiscale, producția de bere rămâne unul dintre factorii importanți în generarea creșterii economice la nivelul întregii țări, în special datorită caracterului său profund național : peste 97% din berea consumată în România este produsă local, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România. Ca o consecință imediată a acestui fapt, la nivelul întregii țări, sectorului berii i se datorează peste 85.000 locuri de muncă, generate direct și indirect. 
„Doresc să îi mulțumesc domnului Shachar Shaine, Președinte al Asociației în 2017, pentru contribuția sa susținută la derularea cu succes a activității Asociației într-un an cu foarte multe provocări pentru piața locală a berii”, a completat Lucian Ghinea.
Lucian Ghinea este în prezent Director General Bergenbier SA, o companie Molson Coors. Lucrează în cadrul Grupului din care face parte Compania Bergenbier SA de 12 ani, cu o pauză de un an și jumătate în perioada 2008 – 2009. Are o experienţă vastă în industria berii din România, dar şi în FMCG şi retail din perioada în care a activat în domeniul consultanţei în afaceri. 

Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară. În cei paisprezece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.  
Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.
Cele șase companii membre ale Asociației asigură aproximativ 3.600 de locuri de muncă în cadrul celor douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan¬telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara. 
Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.  

Tag-uri Nume: