Publicat: 11 Februarie, 2016 - 20:48
Share
Antena 1, Antena 3, B1 TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV și TVR 1 — somații publice

Întrunit în ședință publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a reclamațiilor primite și a decis să aplice o amendă în cuantum de 30.000 de lei postului Antena Stars pentru mai multe emisiuni transmise în perioada septembrie 2015 — ianuarie 2016, la difuzarea cărora radiodifuzorul nu a respectat prevederile legislației audiovizualului: 'Star Magazin' (ediția din 23.10.2015), 'Star Matinal'   (ediția din 09.12.2015), 'Agentul VIP' (ediția din 20.01.2016) (art. 32 alin. (2) și art. 33 alin. (1, 3) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual și art. 3 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002); 'Necenzurat' (edițiile din 10.09.2015 și 21.01.2016) (art. 10, respectiv art. 39 alin. (2) din aceeași lege și art. 40 alin. (3) din Cod); 'Răi da' buni' (ediția din 03.12.2016) (art. 23 alin. (1) din Cod); 'Refresh by Oana Turcu' (ediția din 05.09.2015) și 'Star Magazin' (ediția din 24.09.2015) (art. 34 alin. (1) din Cod).

De asemenea, Consiliul a analizat un amplu raport de monitorizare referitor la emisiunile de știri difuzate în perioada 05 — 11.10.2015, intervalul orar 06:00 — 24:00, de 10 posturi de televiziune (Antena 1, Kanal D, Prima TV, PRO TV, TVR 1 — posturi generaliste și Antena 3, B1 TV, Digi 24, Realitatea TV, România TV — posturi de știri).

Monitorizarea a avut ca temă analiza modului în care au fost prezentate de către radiodifuzori știrile despre evenimentele violente.

Constatând încălcarea prevederilor art. 29 (2) din Codul audiovizualului, Consiliul a decis sancționarea cu somații publice a posturilor: Antena 1, Antena 3, B1 TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV și TVR 1. La stabilirea sancțiunii s-a avut în vedere și faptul că radiodifuzorii nu au ținut cont cu strictețe de dispozițiile art. 39 alin. (1) din Legea audiovizualului.

În aceeași ședință, Consiliul a decis să emită decizii privind intrarea în legalitate în privința spoturilor aferente unor campanii de promovare a produselor: Espumisan, Parasinus Penta — pentru încălcarea prevederilor art. 124 alin. (4) din Codul audiovizualului și Hepamix— pentru nerespectarea dispozițiilor art. 120 alin. (1) din Codul audiovizualului.

În urma analizării rapoartelor de monitorizare întocmite de Serviciul Inspecție, Consiliul a decis să aplice o somație publică postului TVR Tg. Mureș pentru nerespectarea dispozițiilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului. Raportul s-a referit la structura serviciilor de programe, monitorizarea fiind făcută în perioada 27.11 — 03.12.2015.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul

Comunicat de presă - CNA