Publicat: 13 Ianuarie, 2015 - 20:14
Share
Barbații români, din ce în ce mai atrași de produsele de îngrijire a feței

68% dintre românii din mediul urban au folosit în ultimele 3 luni produse de îngrijire a tenului. 

“Dacă despre bărbații români se crede că nu sunt mari utilizatori de astfel de produse, studiul realizat de Exact Cercetare și Consultanță în decembrie 2014 releva faptul că peste 4 din 10 bărbați de la oraș folosesc produse de îngrijire a tenului (44%)”, declară Ioana Bogus, Client Service Manager în cadrul companiei de cercetare. 

În ceea ce privește utilizatorii de gen feminin, penetrarea produselor destinate îngrijirii tenului este în acest moment de 93%. 

Tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani sunt principalii consumatori (76%), aceștia fiind urmați la o distanță mică de persoanele cu vârsta situată în intervalul 30-39 de ani (69%). Nici cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani nu se dau în lături în a folosi cosmeticele pentru îngrijirea feței, peste jumătate dintre aceștia (60%) declarând că le-au utilizat în ultimul trimestru. Raportându-ne la nivelul de educație al respondenților, se constată diferențe semnificative între categorii. Astfel, dacă dintre cei cu un nivel înalt de educație, 75% folosesc produse destinate îngrijirii tenului, așa cum era de așteptat, în categoria celor cu un nivel de educație mediu și scăzut, se constată o utilizare în procent de 62%. 

Crema hidratantă, folosită de 77% dintre femeile din mediul urban
Analizând tipurile de produse de îngrijire a tenului pe care femeile le folosesc, crema hidratantă se situează la nivel național pe prima poziție (77%), fiind urmată de lapte/loțiune demachiantă (65%), loțiune tonică (46%), măști de față (45%) și cremă nutritivă (43%). Diferențe față de media națională se constată în cadrul categoriei de vârstă 40-60 de ani, unde cremele antirid se află pe cea de-a treia poziție, cu 57%. Privind spre educația utilizatorilor de gen feminin, nu se constată diferențe semnificative în ceea ce privește folosirea cremei hidratante (79% pentru cei cu un nivel înalt de educație / vs/ 74% pentru cei cu un nivel de educație mediu și scăzut). Când discutăm însă despre laptele/loțiunea demachiantă, observăm că doar puțin peste jumătate dintre femeile cu un nivel de educație mediu și scăzut folosesc astfel de produse (55%). Această cifră este cu 10% mai mică comparativ cu media națională și cu 18% mai mică decât în cazul persoanelor cu un nivel înalt de educație (73%).   

Diferențe se mai constată și dacă analizăm din perspectiva regiunilor țării gradul în care femeile consumă produse de îngrijire a tenului. Astfel, oltencele sunt cele care consumă în cel mai ridicat procent laptele/loțiunea demachiantă (84%), cu aproape 20% mai mult comparativ cu media națională. 

Aftershave-ul, utilizat de 86% dintre bărbații de la oraș
Analizând de această dată comportamentul de consum al bărbaților pe categoria de produse supusă cercetării, after shave-ul este produsul pe care 86% dintre aceștia îl utilizează. Pe locul al doilea se regăsește gelul destinat curățării tenului (38%), urmat de gelul/crema/emulsia hidratantă (36%). În cazul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, gelul destinat curățării tenului este utilizat în procent de 59%, cu peste 20% mai mult comparativ cu media națională. Pentru această categorie de vârstă, crema regenerantă se situează pe cea de-a treia poziție, cu un procent de 39%, cu 14% mai mult comparativ cu media națională. Pentru categoria de vârsta 40-60 de ani, se constată o utilizare a emulsiei hidratante în procent de 48%, cu 12% mai mult față de media națională (36%).  

Cele mai folosite mărci destinate îngrijirii tenului: Nivea – în top
Nivea conduce clasamentul preferințelor consumatorilor de produse pentru îngrijirea feței: 44%. Avon ocupă cea de-a doua poziție (38%), fiind urmat de Dove (26%) și Yves Rocher (22%). Bărbații folosesc marca Nivea într-o măsura mai mare decât femeile: 56% / vs / 38%. La rândul său, marca Dove este utilizată mai mult de persoanele cu un nivel de educație mediu și scăzut: 32% dintre cei aparținând acestei categorii optează pentru marca mai sus amintită / vs / 21% dintre persoanele cu un nivel înalt de educație. Același lucru se poate afirma și în cazul mărcii Nivea, 49% dintre cei cu un nivel de educație scăzut alegând să folosească acest brand / vs / 39% dintre cei cu un nivel înalt de educație. 

Dacă în Banat, Nivea este folosita de 64% dintre locuitori (cu 20% peste media naționala), tot aici brandul Farmec este menționat de 42% dintre acestia, iar L’Oreal de un procent de 40%. În București se remarcă o orientare a consumatorului către Elmiplant, 30% dintre bucureșteni făcând această alegere / vs / 21% media națională. În regiunea Crișana-Maramureș, 33% dintre locuitori declară că utilizează marca Gerovital în procent de 33%, cu 15% peste media națională. Tot în această regiune este menționată marca Amway de un procent de 29% dintre locuitori, cu 22% peste media naționala (7%). 
În Dobrogea, dintre cei care apelează la produse pentru îngrijirea tenului, folosesc în procent de 32% marca Yves Rocher, cu 11% peste media națională.  O altă diferență față de media națională se constată în Transilvania în ceea ce privește brandul Nivea: 55% vs / 44% media națională. 

Mărcile de îngrijire a tenului pe care consumatorii intenționează să le achiziționeze la următoarea ocazie de cumpărare
Nivea se situează tot pe primul loc atunci când privim spre intențiile de cumpărare ale consumatorilor: 33%. Urmează Gerovital și Avon, cu 22%, respectiv, 21% și Yves Rocher și Dove, ambele cu 20%. Diferențe se constată pe categoriile de gen, bărbații fiind mai orientați către: Nivea (48% / vs / 33% media națională), Gerovital (27% / vs / 22% media națională), Avon (28% / vs / 22% media naționala), Dove (27% / vs / 20% media națională). Raportându-ne la educație și regiuni geografice, intenția de cumpărare este similară pattern-ului de consum identificat.