Publicat: 2 Septembrie, 2019 - 10:58
Share

Un operator de la Centrul unic pentru apeluri de urgenţă a fost suspendat şi a fost pus la dispoziţie după ce s-a aflat că acesta a folosit un limbaj injurios la adresa unei femei de etnie romă care ceruse ajutor la 112.
Precizările vin după ce ziarul „Libertatea” a relatat o discuţie între o femeie de etnie romă şi un angajat 112. Femeia a sunat la 112 după ce a fost lovită in autogara din Zalău de către un şofer de microbuz pe 25 aprilie, dar operatorul 112 le-ar fi jignit atat pe ea cat si pe martora numindu-le "ciori”.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a publicat pe site o precizare, în care mentioneaza faptul că apelul aparut în presă a fost preluat în data de 25 aprilie, puţin după ora 19,00, şi a fost procesat şi transferat către Dispeceratul de Poliţie al IPJ Sălaj.

"STS condamnă ferm atitudinea şi limbajul operatoarei care a preluat cazul. Modul de abordare în relaţia cu apelantul încalcă reglementările interne referitoare la etica şi deontologia profesională, aducând atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii persoanelor cu care operatorul 112 a intrat în legătură în exercitarea atribuţiilor de serviciu", se arată în comunicat.”

Reprezentanţii STS precizează că la nivelul instituţiei a început cercetarea privind modul de gestionare a apelului de către acest operator. Pe perioada cercetării, operatorul 112 a fost pus la dispoziţie conform Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare şi nu va mai opera în Centrul unic pentru apeluri de urgenţă.

"În virtutea atribuţiilor legale, subliniem faptul că operatorii 112 sunt instruiţi să opereze apelurile în mod egal pentru toţi apelanţii, indiferent de naţionalitatea acestora, de etnie, de nivelul de pregătire sau de gen. Aplicarea de tratamente diferenţiate în procesarea apelurilor de urgenţă este interzisă, fiind obligatorie respectarea întocmai a principiului egalităţii, fără nicio formă de discriminare", se specifica în comunicatul STS.