Publicat: 14 Februarie, 2020 - 09:41
Share

Potrivit celui mai recent raport al „European Trends and Prospects” al European Travel Commission (ETC), Europa s-a bucurat de o creștere sănătoasă cu 4% a sosirilor de turiști în 2019 față de 2018. În timp ce rata de extindere a fost mai lentă decât anii precedenți pentru anumite persoane. destinații, performanța regională generală rămâne pe teritoriul pozitiv. Creșterea numărului de sosiri turistice generează venituri și sprijină angajarea și investițiile în Europa, nu numai că acționează ca un catalizator pentru expansiunea economică, ci contribuie și demonstrează valoarea socială și culturală din regiune.

Muntenegru, Turcia și Lituania au înregistrat creșteri de două cifre ale sosirilor de turiști, în timp ce Portugalia, Serbia Slovacia și Olanda au depășit, de asemenea, media. Valoarea sporită de 21% din Muntenegru a fost redusă printr-o mai mare conectivitate și investiții în infrastructură, în timp ce Turcia (+ 14%) urmează să investească puternic și să-și diversifice activitățile de promovare a turismului pe tot parcursul anului 2020, cu scopul de a crește volumul și calitatea turiștilor. Conectivitatea aeriană sporită a contribuit la performanța Lituaniei (+ 10%), în timp ce recenta atribuire a celei mai multe „Destinații turistice accesibile 2019” către Portugalia (+ 7%) reflectă eforturile țării de a promova turismul accesibil. Politicile de relaxare a vizelor și relațiile de afaceri bilaterale între destinații și piețele sursă continuă să fie factori cheie în încurajarea călătoriilor, în special în Serbia (+ 7%).

Cu toate acestea, nu a fost în întregime pozitivă pentru toate destinațiile europene. În România (-4%) continuă provocările legate de promovarea infrastructurii și turismului, în timp ce dispariția WOW Air și o puternică Krona explică scăderea accentuată a sosirilor în Islanda (-14%).

Raportul include, de asemenea, o analiză a impozitelor turistice și se concentrează asupra modului în care aceste impozite ar putea fi percepute într-un mediu în care concurența a eliminat toate alte forme de stimulare a prețurilor.

Călătorii din SUA încurajați de un mediu economic de susținere, în timp ce se preconizează că evenimentele neprevăzute vor împiedica călătoriile de ieșire din China

Concluziile raportului sugerează că condițiile economice pozitive din SUA încurajează și călătorii. Condițiile economice de susținere au stimulat valoarea dolarului față de euro, făcând Europa o destinație de călătorie accesibilă. Economia SUA indică o rată moderată de expansiune și, deși se estimează că creșterea PIB va încetini oarecum în 2020, ratele scăzute ale șomajului, însoțite de creșterea salariilor au susținut o creștere semnificativă a consumului și a încrederii consumatorilor. Majoritatea destinațiilor europene au înregistrat venituri turistice din SUA la sfârșitul anului 2019, cu cea mai rapidă creștere înregistrată în Turcia (+ 30%), Cipru (+ 27%) și Muntenegru (+ 26%).

În timp ce așteptarea comerțului dintre SUA și China va contribui la restabilirea încrederii în afaceri, provocările din China rămân în urma izbucnirii COVID-19 în timpul recentului An Nou Lunar, un sezon cheie de călătorie. Deși este necesar, măsurile implementate pentru a preveni răspândirea virusului (de ex. Interdicții de călătorie și anulări ale rutelor) intensifică provocările și îngrijorările cu privire la impactul focarului asupra sectorului turistic global și reprezintă un risc dezavantaj semnificativ pentru cererea de călătorii chineze în 2020. Conform prognozei Tourism Economics, destinațiile europene vor înregistra sosiri din China în intervalul de 7% (cel mai probabil caz) și 25% (cazul dezavantaj) mai scăzut în 2020, comparativ cu estimarea anterioară crizei. Toate acestea fiind spuse,

2020 amenințări și strategii viitoare pentru succes

În general, turismul european rezistă la atragerea unor riscuri majore la scădere la nivel mondial, inclusiv îngrijorările legate de încetinirea sau conflictul economic la nivel mondial, crizele de sănătate la nivel mondial, îngrijorarea durabilității și dezastrele climatice. În ciuda acestui fapt, directorul executiv al ETC, Eduardo Santander, încurajează industria turismului să rămână vigilent:„În ciuda tensiunilor comerciale reduse la nivel internațional și a unei clarități suplimentare în ceea ce privește Brexitul, riscurile crescute nu pot fi trecute cu vederea. Sectorul trebuie să caute să se atenueze împotriva acestor riscuri, având în vedere importanța turismului pentru dezvoltarea economică și socială europeană. Diversificarea strategiilor de marketing și promovare, abordarea schimbărilor în comportamentul consumatorilor, consolidarea colaborării între destinații și creșterea măsurilor pentru încurajarea dezvoltării durabile a turismului pot ajuta toate destinațiile să rămână competitive pe termen lung. "

Având în vedere acest lucru, este important de menționat că creșterea nu este o măsură finală de succes pentru industria turismului. Dezvoltarea durabilă a unei destinații este necesară pentru ca aceasta să rămână competitivă pe termen lung și să evite să fie victima propriului succes. Sectorul va trebui să dezvolte o nouă înțelegere a succesului. (eTN)

 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: