Publicat: 20 Februarie, 2017 - 13:59
Share
Managerul de la TUBORG revine în forță după cinci ani

București, 20 februarie 2017: Asociaţia Berarii României şi-a desemnat în luna ianuarie o nouă conducere, în funcţia de președinte fiind ales Shachar Shaine, președintele companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB), iar pentru funcţia de director general fiind numită Julia Leferman.

Shachar Shaine preia funcția de președinte al Asociației de la Igor Tikhonov, președintele companiei Ursus Breweries, care a reprezentat Asociația în această calitate pe parcursul anului precedent.

“Propunerea primită din partea partenerilor din Asociația Berarii României de a prelua funcția de președinte, anul acesta, mă onorează și mă bucură în egală măsură. Doresc să îi mulțumesc predecesorului meu, domnul Igor Tikhonov,  președinte al companiei Ursus Breweries, pentru eforturile depuse anul trecut în calitate de Președinte al Berarilor României.”, a declarat Shachar Shaine. “Dezvoltarea culturi berii în România reprezintă unul dintre obiectivele Asociației Berarii României, proiectele derulate de-a lungul timpului vorbind românilor despre această băutură extraordinară fabricată din ingrediente naturale, despre numeroasele tipuri în care poate fi savurată, precum și despre impactul economic pozitiv pe care fiecăre pahar de bere consumat îl are pentru România. Mă bucur că alături de partenerii din Asociație am ocazia să construiesc mai departe în acest sens, astfel încât berea produsă în România să ocupe același loc de cinste pe mesele şi în inimile românilor.”, a adăugat Shachar Shaine, Președinte Asociația Berarii României. 

Shachar Shaine are o experienţă de peste 17 ani în marketing și vânzări în domeniul FMCG şi al planificării proiectelor industriale. Stabilit în România încă din 1999, Shachar Shaine ocupă în prezent funcția de Președinte URBB, anterior deţinând diverse funcții de conducere în cadrul companiei: Marketing Vice-President URBB, timp de trei ani şi, ulterior, Marketing & Sales Vice-President URBB încă doi ani, iar din 2004 până în 2010, a ocupat funcţia de preşedinte şi CEO al companiei. A absolvit Universitatea Technion din Haifa şi deține un Executive MBA la Bradford University.

Totodată, începând cu luna ianuarie, poziția de director general al Asociației Berarii României este preluată de Julia Leferman.

“Mă simt onorată de alegerea mea în această funcție, cu atât mai mult cu cât acum pot spune că fac parte dintr-o mare familie, aceea a producătorilor de bere din România. Faptul că m-am alăturat echipei Berarilor României reprezintă o frumoasă provocare profesională, având în vedere cât de iubită este berea de către români. Asociația Berarii României activează la standardele înalte ale industriei berii din România, iar rolul meu va fi acela de a menține acest nivel, având un obiectiv clar conturat: acela de a promova şi a dezvolta o industrie a berii responsabilă şi sustenabilă în România. Asociația va rămâne totodată același partener de dialog deschis și constructiv pe orice temă conexă industriei berii din România.”, a declarat Julia Leferman, director general Asociația Berarii României.

Julia Leferman are o experiență de peste 15 ani în Public Affairs, acumulată în importante instituții publice și în consultanță privată. Înainte de a se alătura Berarilor României a făcut parte din echipa Grayling, coordonând proiecte complexe de public affairs din domenii diverse, precum: servicii financiare, IT, sănătate și energie. Anterior experienței la Grayling, a deținut poziții cheie în administrația centrală în calitate de consilier pe politici economice și afaceri europene al Președintelui Camerei Deputaților și consilier pe teme de legislație europeană în Cancelaria Primului Ministru. Deține un Master în Dreptul Internațional și European al Afacerilor la Universitatea Paris I Pantheon Sorbonne, în parteneriat cu Facultatea de Drept din București, și este licențiată în Știinte Politice și Relații Internaționale la Universitatea București.

Producția de bere rămâne unul dintre factorii importanți în generarea creșterii economice la nivelul întregii țări, în special datorită caracterului său național[1]: peste 97% din berea consumată în România este produsă local, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România. Ca o consecință imediată a acestui fapt, la nivelul întregii țări, sectorul berii generează, direct și indirect, peste 84.900 locuri de muncă.

 

Despre Asociația Berarii României

Cu o istorie de peste un deceniu, Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară. În cei doisprezece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă. 

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.

Cele șase companii membre ale Asociației asigură aproximativ 3.700 de locuri de muncă în cadrul celor douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan­telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii. 

 

 

[1] Studiul “Contribuția berii la economia europeană”, Europe Economics, ediția 2016.