Publicat: 9 Iulie, 2020 - 13:33
Share

Proprietarii a aproximativ 10.000 de imobile din comuna Cerbăl (judeţul Hunedoara) primesc, începând de astăzi, 9 iulie, noile cărţi funciare. Documentele au fost eliberate, gratuit pentru cetăţeni, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 (PNCCF), susţinut de Guvernul României. Finanţarea a fost asigurată din veniturile proprii ale Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Hunedoara.

ANCPI, instituţie aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA), a finalizat lucrările de cadastru general în comuna Cerbăl din judeţul Hunedoara. Noile cărţi funciare ale celor 9.831 de imobile au fost înmânate autorităţilor locale, astăzi, 9 iulie. În comuna Cerbăl, lucrările de înregistrare sistematică a proprietăţilor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară au început în anul 2017 şi au vizat o suprafaţă totală de 12.833 de hectare. Finanţarea a fost asigurată din veniturile proprii ale ANCPI, prin OCPI Hunedoara.

La evenimentul de predare a noilor cărţi funciare au participat Laurenţiu Alexandru BLAGA, preşedinte - director general al ANCPI, Petru LOBONŢ, directorul OCPI Hunedoara şi Mircea - Claudiu COSTA, primarul comunei Cerbăl.

"Cerbăl este cea de-a treia comună din judeţul Hunedoara care a fost cadastrată integral, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară, susţinut de Guvernul României. Iar treaba noastră nu se opreşte aici. ANCPI, prin OCPI Hunedoara, va pune la dispoziţia primăriilor toate modificările drepturilor de proprietate, rezultate în urma procesului de înregistrare sistematică, pentru a susţine crearea şi menţinerea unei baze de impozitare reale. Acesta este primul pas spre interconectarea sistemelor informatice ale autorităţilor locale şi centrale şi crearea unei baze de date comune, pentru eficientizarea activităţii. Totodată, pentru a sprijini primăriile care doresc să participe activ la acest Program, am modificat legislaţia şi am introdus noi beneficii. Mai exact, autorităţile şi instituţiile din administraţia publică centrală şi locală sunt scutite de la plata taxelor pentru înregistrarea în evidenţele de cadastru şi carte funciară a proprietăţilor care aparţin primăriilor sau se află în patrimoniul statului", a menţionat Laurenţiu Alexandru Blaga, preşedinte - director general al ANCPI.

Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri şi apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Programul este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI - peste patru miliarde de lei, dar şi din fonduri externe obţinute prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, o altă sursă de finanţare poate fi bugetul local al primăriilor.

Mai multe informaţii referitoare la PNCCF sunt disponibile pe pagina web a ANCPI, www.ancpi.ro.