Publicat: 3 Februarie, 2020 - 19:45
Share

Primarul General, Gabriela Firea, a spus, luni, că observă că în spațiul public se organizează „petiții și mitinguri împotriva vinietei Oxigen”, adăugând că, dacă este cazul, va face un referendum cu privire la această taxă ce ar urma să fie aplicată din luna martie.

„Am văzut că se organizează petiții, acțiuni, chiar mitinguri împotriva vinietei Oxigen. Nicio problemă, noi putem să renunțăm și la program, dacă asta își doresc bucureștenii. Dacă asta ne dorim, să fim singurul oraș european în care să circulăm cu mașini non-euro, euro,1, 2, eu fac ce spun cetățenii.(...) Pe de o parte de ce nu am curaj să iau măsuri, să eliminăm din trafic autoturismele care ne omoară. Pe de altă parte, atunci când luăm măsuri, de ce luăm, că îngrădim dreptul constituțional de a folosi un bun proprietate privată. Cetățenii au decis pentru că este cel mai democratic mod cu putință, de a conduce. Cetățenii și-au ales un primar, au ales majoritatea în Consiliul General și aceștia iau măsuri responsabile și în urma unor dezbateri transparente”, a declarat, luni, Gabriela Firea.

Primarul general spune că a primit feedback-uri pozitive din parte bucureștenilor, care susțin că își doresc să dispară autoturismele intens poluante.

„Dacă doriți, organizăm un referendum, dar este anormal ca noi să organizăm un referendum pentru ceea ce europenii la care noi ne uităm au decis de mult, și anume poluatorul plătește. Mi-a venit acum ideea, încerc să înțeleg cum este mai bine să procedăm. Trei ani de zile m-ați acuzat că nu luăm măsuri cu aceste rable. Când am luat măsura, mitinguri, petiții, jigniri. Facem cum vrea toată lumea”, a mai spus sursa citată.

De la 1 martie, mașinile sub Euro 4 vor plăti vinieta Oxigen, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Mai mult, potrivit unui amendament al acestui proiect, mașinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București de la 1 ianuarie 2022, iar pentru cele Euro 3 restricția este valabilă din anul 2024. Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care funcționează cu GNL, GNC și GPL.

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat începând cu data de 01 ianuarie 2020 și amânat pentru 1 martie, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de cinci tone pe arterele din Bucureşti este restricţionat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

- pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen

- pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen; Restricţia pentru Euro 4 se aplica din 2021.

- mașinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, au acces fără restrictii pe toate arterele;

Pentru maşinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 şi 4 - 5 lei pe zi.

Şoferii care circula fară vinieta corespunzătoare vor fi sancţionaţi cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

Tag-uri Nume: