Publicat: 14 Decembrie, 2012 - 18:46
Share


Discovery Communications va prelua 20% din grupul Eurosport, deţinut de compania media franceză TF1, pentru o sumă de 170 de milioane de euro.

Discovery Communications anunţă, prin intermediul unui comunicat de presă, un nou stadiu în negocierile exclusive pe care le poartă pentru încheierea unui parteneriat strategic cu TF1/Eurosport. Alianţa dintre cele două companii ar urma să fie fie semnată în următoarele săptămâni.

Anunţul oficial al Discovery Communications vine în contextul în care presa internaţională a scris, joi, că board-ul de conducere al companiei media franceze TF1 a aprobat finalizarea negocierilor prin care Discovery va prelua 20% din acţiunile grupului Eurosport, care include Eurosport International şi Eurosport France, pentru 170 de milioane de euro.

Pe de altă parte, potrivit comunicatului de vineri al Discovery Communications, alianţa strategică dintre Discovery şi TF1 este menită să "creeze valoare" pentru ambele companii, în "trei domenii-cheie".

Primul aspect vizat de această alianţă este dezvoltarea Eurosport. Un parteneriat între Eurosport, singura televiziune de sport paneuropeană, şi compania Discovery Communications, ale cărei televiziuni sunt în prezent disponibile unui număr de 1,8 miliarde de abonaţi din 217 ţări, va avea un efect pozitiv mai ales la nivel european, în privinţa conţinutului (programe sportive, de divertisment, documentare), dar şi a creării unor noi oportunităţi (expansiune pe noi pieţe, lansări de noi produse etc.), se spune în comunicatul Discovery.

În acest sens, Discovery ar urma să preia 20% din grupul Eurosport (Eurosport International şi Eurosport France), pentru o sumă de aproximativ 170 de milioane de euro (221,6 milioane de dolari).

Totodată, Discovery va avea posibilitatea să îşi crească participaţia în cadrul grupului Eurosport până la 51% într-un interval de doi ani. Dacă Discovery îşi va exercita această opţiune, TF1 îşi va putea exercita la rândul său o altă opţiune, respectiv de a negocia vânzarea restului de 49% din acţiunile sale tot cu Discovery. Acest fapt ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.

Un alt aspect vizat de alianţa dintre Discovery şi TF1 este dezvoltarea conţinutului "pay-TV" (cu plată, n.r.) în Franţa.

Astfel, alianţa va avea ca scop creşterea portofoliului de televiziuni tematice, în scopul oferirii distribuitorilor francezi de posturi TV o gamă variată de canale, construite în jurul brandurilor celor două grupuri de media - Discovery şi Euronews.

Discovery ar urma să devină acţionar şi în televiziunile TV Breizh, Ushuaia TV şi Stylia, deţinute de TF1. Iniţial, Discovery ar urma să preia 20% din aceste canale pentru 14 milioane de euro (18,2 milioane de dolari), însă îşi va putea creşte participaţia la aceste televiziuni până la 49%.

De asemenea, alianţa dintre Discovery şi TF1 deschide calea pentru dezvoltarea producţiei de emisiuni şi documentare la nivel internaţional, prin intermediul TF1 Production, una dintre principalele companii de producţie din Franţa.

Pe de altă parte, în acelaşi comunicat, Discovery
Communications a anunţat încheierea unei înţelegeri definitive pentru cumpărarea de la ProSiebenSat.1, pentru o sumă de aproximativ 1,7 miliarde de dolari, a operaţiunilor SBS Nordic, care includ 12 televiziuni şi 19 posturi de radio din Norvegia, Suedia, Danemarca şi Finlanda.

Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul programelor documentare, având peset 1,8 miliarde de abonaţi în 217 ţări şi teritorii. În Europa
Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse în 27 de limbi şi care ajung la 244 milioane abonaţi din 118 ţări. În România, Discovery Networks distribuie în prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase şi ID Investigation Discovery.

Grupul Eurosport, cea mai importantă platformă multimedia de sport din Europa, s-a lansat în 1989 şi este deţinut de grupul media francez TF1. În prezent, Eurosport ajunge în 130 de milioane de case din Europa. În limba română, postul Eurosport s-a lansat în 1997. În ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar în mai 2008 a debutat Eurosport în High Definition