Publicat: 21 Aprilie, 2014 - 13:21
Share

Şase din zece români care au făcut cumpărături de pe internet în ultima jumătate de an au plătit mai puţin de 100 de euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achiziţionat online, arată un studiu realizat Daedalus Millward Brown.

La polul opus, la fiecare 100 de cumpărători online din România există unul care în ultimele şase luni a achiziţionat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro.

De asemenea, numărul femeilor care au cumpărat doar lucruri cu valoare redusă, de până la 20 de euro, de pe internet în ultima jumătate de an este aproape dublu faţă de cel al bărbaţilor aflaţi în aceeaşi situaţie. Procentul arată că 21,7% dintre cumpărători au fost femei, faţă de 12,6% barbaţi.

Pe de altă parte, pe măsură ce vârsta creşte, cumpărătorii tind să cumpere online produse din ce în ce mai scumpe.

De exemplu, procentul celor care au achizi?ionat în ultimele 6 luni cel puţin un produs mai scump de 100 euro este de 17% în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 ani şi creşte la 41% pentru categoria 25-44 ani şi la 58% pentru cei cu vârsta între 45 ?i 55 ani.

Studiul mai arată că educaţia joacă şi ea un rol important în achiziţionarea produselor cu valoare mare de pe internet.

Astfel, produsul cel mai scump achiziţionat de persoanele cu educaţie superioară este în medie de două ori mai scump decât cel achizi?ionat de persoane cu educaţie medie şi aproape de trei ori mai scump decât cel achiziţionat de persoanele cu educaţie scăzută.

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un eşantion de 600 respondenţi din panelul Daedalus Online şi este reprezentativ pentru populaţia utilizatorilor de internet cu varsta cuprinsă între 18 şi 55 ani. Datele au fost culese in februarie 2014.